/* Harmonika menü zárt */

Hogyan ért el 15,7%-os vásárlási arányt intelligens weboldali üzenetekkel a koreaiginseng.hu

koreaiginseng-webshop

A koreaiginseng.hu egy Prémium Koreai Ginzeng termékekre specializálódott webáruház, melyeket egyenesen Dél-Koreából hozzák be Magyarországra. A prémium ginzeng termékek különlegessége, hogy olyan természetes immunerősítők, melyek a ginzenget 100%-os mértékben tartalmazzák és kizárólag 6 éves ginseng gyökérből készülnek. Ez a ginseng kulcsa, ugyanis a megfelelő hatóanyagtartalom kialakulásához 6 évre van szükség. 

A koreaiginseng.hu csapata elsődlegesen az online értékesítés felpörgetése végett kezdett el az OM Stratégiával együtt dolgozni. 

Az együttműködés egy egyhónapos ingyenes tesztidőszakkal vette kezdetetét, amely időszak alatt csapatunk a webáruház igényeire szabottan, teljesen ingyen tervezte meg és állította be a személyre szabott weboldali üzeneteket a koreaiginseng.hu oldalán.

A weboldali felugró ablakok, a látogatók viselkedését és érdeklődési körét elemezve, úgy lettek beállítva, hogy mindig a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel szólítsák meg az adott látogatót.

Az első hónap sikerén felbuzdulva, az együttműködés tovább folytatódott, így szakértőink segítségével az elmúlt két és fél hónap alatt az alábbi eredményeket sikerült elérniük:

OM Stratégia popup eredmények 1

Lássuk, hogy milyen kampányok járultak hozzá ehhez a sikerhez! 

 

Intelligens üzenetek a hatékonyabb weboldalért a koreaiginseng.hu oldalán:

 

1. Egyedi értékajánlat kommunikálása

Azon látogatók számára, akik korábban még nem jártak vagy nem vásároltak az oldalon, fontos az egyedi versenyelőnyök és értékajánlatok kiemelése. Megmutatni a látogatóknak, hogy mi az, ami megkülönböztet minket más weboldalaktól, illetve eloszlatni az esetleges bizonytalanságokat a vásárlás kapcsán.

A koreaiginseng.hu oldalán az ingyenes, és  akár másnapi kiszállítás mellett azt a tényt is kiemeltük, hogy fekete ginseng csak náluk kapható Magyarországon, illetve minden termékük Dél-Koreában készül:

Egyedi értékajánlat popup

A kampány a termék oldalakat böngésző látogatóknak jelenik meg, amikor elhagyni készülnek az oldalt. Figyeljük azt is, hogy a kosaruk távozáskor üres legyen, ugyanis aki termékkel a kosarában távozik az oldalról, az más üzenetet kap, de erre is hamarosan kitérünk.

Ezzel a kampánnyal a vásárlás nélkül távozók 22,5%-át sikerült visszafordítani a weboldalra.

 

 2. Termékajánló blog oldalakon 

Az egyedi tartalmi oldalak, mint például egy kampány landing oldala vagy egy blog cikk remekül használható arra, hogy célzott termék ajánlókat jelenítsünk meg rajtuk. 

 A látogató, aki ezekre az oldalakra érkezik kifejezetten az adott oldal témája iránt érdeklődik, ún. probléma tudatos vásárló, aki a problémával már tisztában van és már a megoldást keresi. Ezért is kattintott az adott hirdetésre, vagy írt be egy releváns keresőkifejezést és talált rá a blog cikkünkre.

 A koreaiginseng.hu oldalon két olyan tematikus blog cikk is van, ami remekül használható termékajánló kiemelésére. 

 Az egyik cikkük a legjobb koleszterinszint csökkentő gyógynövényekről szól, így csak természetes, hogy a koleszterinszint csökkentésére alkalmas termékeket emelik ki itt:

Termékajánló popup

Míg a szem alatti karikákkal foglalkozó cikkük esetén, az erre a célra kifejezetten javasolt szemmaszkok kerülnek kiemelésre:

Termékajánló felugró ablak

    Éppen a relevanciájuk miatt ezek a termékajánló kampányok 10% körüli átlagos kattintási aránnyal futnak.

     

    3. Új vagy népszerű termékek kiemelése

    Ha új vagy népszerű termékeinket szeretnénk kiemelni a látogatók számára, akkor érdemes ezzel azokat a látogatókat megcélozni, akikről pontosan tudjuk, hogy érdeklődnek a termékeink iránt, mert ellátogattak a termékek gyűjtő oldalára, vagy még inkább az adott termék kategória oldalára. 

    A koreaiginseng.hu esetén a termék gyűjtő oldalon AB teszt segítségével vizsgáljuk, hogy az új ginseng kapszulák vagy a legnépszerűbb fekete prémium ginseng termékek keltik fel inkább a vásárlók érdeklődését. 

    Népszerű termék ajánló felugró ablak
    Új termék ajánló felugró ablak

    25,5%-os kattintási aránnyal egyelőre a népszerű fekete ginseng termékek vezetnek, míg az új kapszulák esetén a látogatók 19%-a kattint az ajánlatra.

     

    4. Feliratkoztató kampány


    Felmérésekből tudjuk, hogy a látogatók átlagosan 97-98%-a nem vásárolni jön a weboldalra, hanem azért, hogy tájékozódjon, ötleteket gyűjtsön.

    Ha ezek a potenciális vevők most még nem is állnak készen a vásárlásra, azt már tudjuk, hogy érdeklődnek a webshopunk iránt, ezért fontos, hogy ezeket az érdeklődőket ne veszítsük el.

    A cél az, hogy elsőkörben feliratkoztassuk őket a hírlevélre, így később közvetlenül elérhetjük őket az ajánlatainkkal.

    Tapasztalatból tudjuk, hogy ha a feliratkozásért cserébe felajánlunk egy hasznos tudás anyagot, egy ajándékot, vagy kuponkedvezményt, akkor jelentősen megnövelhetjük a feliratkozási hajlandóságot.

    A koreaiginseng.hu oldalon a feliratkozók egy 1000 Ft-os kupont kapnak ajándékba, ha 10.000 Ft felett vásárolnak:

    Feliratkoztató popup kampány

    Ezzel az ösztönzővel nem csak azt érjük el, hogy olyanok iratkozzanak fel a listánkra, akik valóban vásárolni szeretnének tőlünk, de a kosárértéket is 10.000 Ft fölé tudjuk emelni.

    Ebből a kampányból eddig 330 feliratkozó született.

     

     

    5. Kosárelhagyó kampányok kosárérték szerint

    Sajnos gyakran előfordul, hogy azok a látogatók, akik már kosárba tettek egy terméket, végül mégis vásárlás nélkül távoznak az oldalról. Webáruházak esetén az átlagos kosárelhagyási ráta közel 70%. 

    Emiatt is éreztük fontosnak a kosárelhagyó kampányok beállítását. És mivel a cél itt is a személyre szabott ajánlat volt, ezért két csoportra bontottuk a kosárelhagyóknak szánt üzeneteket:

      • 20.000 Ft alatti kosárérték
      • 20.000 Ft vagy a feletti kosárérték

    Az első esetben arra hívjuk fel a figyelmet, hogy 20.000 Ft felett a házhozszállítás ingyenes, így ezzel a kosárérték növelésére ösztönözzük a vásárlókat:

    Kosárelhagyó felugró ablak 1

    Az ingyenes kiszállítási értéket meghaladó kosárérték esetén pedig emlékeztetjük a látogatót arra, hogy érdemes befejeznie a vásárlást, hiszen rendelését ingyen kiszállítják:

    Kosárelhagyó felugró ablak 2

    Előbbi kampány 30%, míg utóbbi 28% konverziós aránnyal fut, ami azt jelenti, hogy kosárelhagyók ennyi százaléka kattint a Tovább a kosár oldalra és lép vissza a kosarába, hogy folytassa a vásárlást.

     

    6. Termék emlékeztető visszatérő látogatóknak

    A látogatói élményt még magasabb fokra emeli, ha visszatéréskor nem csak üdvözöljük a látogatót, de felkínáljuk neki azt a terméket is, amit legutóbb nézegetett, hiszen jó eséllyel amiatt tért vissza az oldalunkra.

    Ilyenkor a látogatónak keresnie sem kell, tálcán kínáljuk azt, amiért jött:

    Visszatérő látogató popup kampány

    A visszatérők 17,6%-a kattint ezekre a termék emlékeztetőkre, és folytathatja a vásárlást ott, ahol abbahagyta. 

     

     

    Eredmények és tanulságok


    Ahogy a fenti kampányokból is látszik, ahhoz hogy valóban hatékonyabbá tegyük a webshopunkat, elengedhetetlen az, hogy egy jó látogatói élményt szerezzünk.

    Ezt pedig csak egy olyan eszközzel tudjuk megtenni, ami képes elemezni a látogatók viselkedését és pontos célzást tesz lehetővé ahhoz, hogy minden látogatót személyre szabottan, akkor és azzal az üzenettel szólítsunk meg, ami a számára érdekes és időszerű

    Ennek köszönhető, hogy a felugró ablakokkal interakcióba lépő látogatók hozták a koreaiginseng.hu oldal bevételeinek több mint negyedét (28%). 

    Ezt a bevételt 15,7% konverziós arány mellett érték el, a weboldal átlagos 2,9%-os konverziós arányához képest, ami azt jelenti, hogy a popuppal interakcióba lépők több mint ötször nagyobb arányban vásároltak az oldalon. A rendkívül magas konverziós arányhoz a koreaiginseng.hu esetén hozzájárult az is, hogy nagyon sok a visszatérő vásárlójuk, akik könnyen ösztönözhetőek az azonnali vásárlásra.

    Ami pedig a megtérülést illeti, az első hónap nem került semmibe, a további másfél hónapban pedig több mint 225-szörösen megtérült a befektetés.

    Felugró ablak kampány eredmények 2

    Szeretnéd te is élménnyé tenni a vásárlást a látogatóid számára, és ezáltal a koreaiginseng.hu eredményeihez hasonló sikereket elérni?

    Kérd ingyenes konzultációnkat itt: