/* Harmonika menü zárt */

Hogyan csökkentette a kosárelhagyók számát 14,4%-kal a Fundango?

 

Minden webshop és foglalási oldal egyik fő rémálma a kosarat vásárlás nélkül elhagyó látogató. Pedig a weboldal látogatók túlnyomó többsége – átlagban 98-99%-a – vásárlás nélkül lép ki az oldalról.

A jó hír, hogy a megfelelő pillanatban, a megfelelő ösztönzőkkel és sürgető üzenetekkel a foglalás nélkül kilépő látogatók száma nagymértékben csökkenthető. Sőt, egy jól célzott üzenettel akár még az átlagos kosárérték is növelhető.

Jó példa erre a Fundango.hu online ruházati webshop, akik a vásárlók szegmentálásával és az egyes szegmensekre szabott, célzott ösztönzőkkel eddig 14,4%-kal csökkentették a kosárelhagyók számát.

 

Kosárelhagyók megmentése célzott üzenetekkel

A Fundango kosárelhagyó kampány sikerének egyik fő kulcsa a kosárelhagyók megfelelő szegmentálása. A látogatóknak különböző üzeneteket jelenítünk meg, attól függően, hogy milyen értékű áru van a kosarukban, amikor kilépnének az oldalról.

Kosárérték kampány 1

13.000 Ft alatti
kosárérték

Kosárérték kampány 2

13.000 – 15.000 Ft közötti
kosárérték

Kosárérték kampány 3

15.000 Ft feletti
kosárérték

Célzott sürgető és ösztönző üzenetek

13.000 Ft alatti kosárérték esetén, a kilépési szándék észlelésekor sürgető üzenetként a gyorsan fogyó készletekre hívjuk fel az érdeklődő figyelmét. A kosárérték növelése céljából pedig a 15.000 Ft feletti ingyenes kiszállításra is felhívjuk a figyelmet.

A 13.000 – 15.000 Ft között vásárlók már csak egy kis összegre vannak az ingyenes kiszállítástól, amivel akár többet is spórolhatnak, mint amennyit a kiszállításra költenének. Így különösen kecsegtetően hangzik számukra még 1-2 ezer forint értékben betenni egy terméket a kosárba, hiszen ezt a pénzt akkor nem szállításra, hanem vásárlásra költhetik.

A 15.000 Ft feletti értékben vásárlókat pedig ösztönzőül emlékeztetjük az ingyenes kiszállításra. És ha ez még nem lenne elég, sürgetésként itt is kiemeljük, hogy a készletek gyorsan fogynak, így mire visszatér, már talán nem lesz elérhető az álom termék, amit a kosárba tett.

 

Kampánybeállítások

A három különböző célzott üzenet három külön kampányban került felépítésre:

Kampánybeállítások

Mikor jelenik meg az üzenet?

A felugró üzenetek beállításában közös, hogy természetesen mindegyik kampány kilépési szándék esetén ugrik fel, mielőtt a látogató elhagyná az oldalt.
A reszponzív popupok asztali gépen és mobil eszközökön egyaránt megjelennek.

Kilépési szándék

Kinek jelenik meg az üzenet?

A három különböző üzenet a kosár értékétől függően jelenik meg a megfelelő célközönségnek.

Hogy ne legyen zavaró a popup, ezért a látogatónak csak egy óra elteltével jelenik meg újra a kampány, vagyis egy átlagos látogatás során csak egyszer. Visszatérő látogatóknak pedig maximum 5 alkalommal.

Az üzenetek megjelenhetnek bármely oldalról is lép ki a látogató. Ez alól egy kivétel van, ez pedig a sikeres vásárlás köszönő oldala, ahol természetesen a vásárlásra ösztönzésnek már nincs értelme, hiszen a látogató éppen most vásárolt nálunk.

Kilépési szándék

Integrációk

Végezetül a kampányok össze lettek kötve a fundango.hu Google Analytics fiókjával is.
Egyrészt, hogy az eredmények események formájában a fiókban is nyomon követhetőek legyenek. Másrészt pedig az üzenetekkel interakcióba lépő látogatókból így külön közönség is létrehozható, amely online hirdetéseknél remek célközönségként szolgál.

 

Eredmények

A célzott üzeneteknek köszönhetően a kosárelhagyó kampány átlagosan 14,4%-os konverziós aránnyal fut: eddig összesen 5.990 alkalommal jelentek meg az üzenetek, amelyből 860 alkalommal sikerült visszafordítani a kilépő látogatót.

A három kampány közül a 15.000 Ft feletti kosárérték üzenetnek köszönhető a legtöbb, 2.576-ból 421 megmentett vásárló, ami 16,3%-os konverziós ráta.

A másik két kampány fej-fej mellett, közel 13%-os konverziós aránnyal fut.

Kilépési szándék

A célzott üzenetek tehát meghozták a várt eredményt. A megfelelő ösztönzőkkel a vásárlás nélkül távozni készülő látogatók közül eddig 860 vásárlót sikerült megmenteni és a kosárba visszavezetni.

Ha te is szeretnél hasonlóan jó eredményeket elérni, próbáld ki az OM Stratégiát most 30 napig ingyen. Kérj ingyenes konzultációt!