/* Harmonika menü zárt */

Hogyan ötszörözte meg a Dockyard a vásárlási arányt weboldalán?

 

A szélessávú internet és a mobileszközök térnyerésével az online webshopok száma is rohamos növekedésnek indult az utóbbi években, amit a Covid időszak miatti boltbezárások csak még inkább felerősítettek.

2020-ban az e-kereskedelmi weboldalak száma már meghaladta a 24 milliót, előzetes becslések szerint 2023-ra pedig a kiskereskedelmi vásárlások 90,8%-a az online térben fog megvalósulni (Statista).

Ilyen erős verseny mellett már nem elegendő csupán a weboldal forgalmát, azaz a látogatók számát növelni. Olyan onsite marketing eszközöket kell bevetni, amelyekkel a már bevonzott látogatók bizalmát elnyerhetjük, és minél nagyobb arányban formálhatunk belőlük vásárlókat.

Éppen ezért döntött úgy a Dockyard.hu, hogy az OM Stratégia intelligens weboldal üzeneteinek segítségével növeli feliratkozói adatbázisát és egyben weboldala konverziós arányát.

Az együttműködésnek köszönhetően a Dockyard az elmúlt egy év során a weboldala átlagos 1,10%-os konverziós arányát 5,07%-ra tudta növelni azoknál a látogatóknál, akik interakcióba léptek a weboldali üzenetekkel, miközben új hírlevél feliratkozót és messenger feliratkozót is gyűjtött.

És mi volt a siker titka?

 

A megoldás: intelligens weboldal üzenetek

Az intelligens weboldal üzenetek szerteágazó megoldást jelentenek adatbázis építésre, a kosár elhagyók számának csökkentésére, az eladás ösztönzésére, az ajánlatok kiemelésre, illetve a látogatókkal való közvetlen kommunikációra is.

Mindezeket a megoldásokat kombinálva sikerült elérnie a Dockyardnak ezeket a rendkívüli eredményeket. Nézzük is sorra a Dockyard által használt különböző felugró ablak megoldásokat.

 

1. Adatbázis gyűjtés és eladásösztönzés egy füst alatt

A látogatók többsége jellemzően még csak információ gyűjtése érdekében érkezik az oldalra, így nem biztos, hogy azonnal vásárolnak. Ezeket a potenciális vásárlókat ne engedjük el anélkül, hogy feliratkoztatnánk őket a címlistánkra, így a későbbiekben el tudjuk érni őket a számukra releváns és érdekes ajánlatokkal.

A Dockyard hírlevél és Messenger feliratkozókat egyaránt gyűjt felugró kampányok segítségével. Ösztönzőként 10% kedvezmény kapnak a regisztrálók, amit akár azonnal fel is használhatnak. Ezáltal is tovább növelhető a vásárlások száma:

Dockyard Messenger kampány

Alacsony forgalmú időszakokban pedig a szezonális kiárusítások is remek lehetőséget adnak a feliratkozók gyűjtésére, hiszen aki komolyan érdeklődik egy- egy termék iránt, az egy 60%-os kedvezmény reményében jó eséllyel fog feliratkozni. A Dockyard esetén ez a konkrét felugró ablak 2.427 feliratkozót hozott:

Szezonális kiárusítás popup

2. Így lesznek a kosárelhagyókból vásárlók

Mint minden webshop, a Dockyard számára is az egyik fő kihívást a kosárelhagyók jelentik, akik az utolsó pillanatban, csupán pár lépésre a vásárlástól, lépnek ki az oldalról.

Intelligens szolgáltatásunk segítségével azonban felismerhetőek azok a látogatók, akik vásárlás nélkül készülnek elhagyni az oldalt. A megfelelő ösztönző és sürgető üzenetekkel pedig meggyőzhetjük őket az azonnali vásárlásról.

A Dockyard kosárelhagyó kampány sikerének fő kulcsa a kosárelhagyók megfelelő szegmentálása. A látogatóknak különböző üzeneteket jelenítünk meg, attól függően, hogy milyen értékű áru van a kosarukban, amikor kilépnének az oldalról.

Dockyard kosárelhagyó üzenetek

13.000 Ft alatti kosárérték esetén, a kilépési szándék észlelésekor sürgető üzenetként a gyorsan fogyó készletekre hívja fel az érdeklődő figyelmét a felugró ablak. A kosárérték növelése céljából pedig a 15.000 Ft feletti ingyenes szállítást is kihangsúlyozzuk.

A 13.000 – 15.000 Ft között vásárlók már csak egy kis összegre vannak az ingyenes kiszállítástól, amivel akár többet is spórolhatnak, mint amennyit a kiszállításra költenének. Így különösen kecsegtetően hangzik számukra még 1-2 ezer forint értékben betenni egy terméket a kosárba, hiszen ezt a pénzt vásárlásra fordíthatják a szállítás helyett.

A 15.000 Ft feletti értékben vásárlókat pedig ösztönzőül emlékeztetjük az ingyenes kiszállításra. És ha ez még nem lenne elég, sürgetésként itt is kiemeljük, hogy a készletek gyorsan fogynak, így mire visszatér, már talán nem lesz elérhető az álom termék, amit a kosárba tett.

A célzott üzenetek segítségével már több mint 17.500 érdeklődőt sikerült megmentenie és a kosárba visszaterelnie a Dockyardnak, ami 15% feletti átlagos konverziós arányt jelent.

DCY kosárelhagyás eredmények

3. Megkerülhetetlen ajánlatok

A jól időzített és célzott felugró üzenetekkel biztosra mehetünk, hogy az akciós és időszakos ajánlataink nem kerülik el azoknak a látogatóknak a figyelmét, akik számára az különösen érdekes lehet.

A Dockyard Black Friday kampánya például 13%-os konverziót ért el, vagyis minden 7. látogató, aki látta az ajánlatot meg is nyitotta azt.

DCY BF akciók

4. Hatékony ügyfélkommunikáció

Az üzletszerzési és adatbázis gyűjtési célok mellett a felugró üzenetek az aktualitások kommunikációjára is kiválóan alkalmasak.

A Dockyard például a pandémia kezdetén a zavartalan kiszállításról tájékoztatta az online vásárlókat felugró ablakok segítségével, hogy megnyugtassa azokat, akik esetleg tartottak a kiszállítási idő növekedésétől:

Hatékony kommunikáció

Eredmények

Hatékony kommunikáció

A fenti kampányoknak köszönhetően a Dockyard az elmúlt egy év során a weboldala átlagos 1,10%-os konverziós arányát 5,07%-ra tudta növelni azoknál a látogatóknál, akik interakcióba léptek a weboldali üzenetekkel, miközben 6.500 új hírlevél feliratkozót és közel 2.500 messenger feliratkozót is gyűjtött. A befektetés 185X megtérülést hozott a Dockyardnak.

 

Szeretnél Te is hasonló eredményeket?
Jelentkezz ingyenes konzultációnkra és próbáld ki most a 30 napig ingyen szolgáltatásunkat!